Księga Identyfikacji Wizualnej (brandbook) dla dewelopera projektów OZE
Opis zadania / wyzwanie:
W związku z rozwojem i wieloma projektami, które wymagały oprawy marketingowej na wielu płaszczyznach, powstała konieczność stworzenia brandbooka marki. Wyzwanie polegało na stworzeniu spójnej identyfikacji grupy z zachowaniem charakterystyki spółek do niej należących. Wyzwaniem było również wypracowanie idei, wartości i hasła przewodniego (claimu) do stosowania w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.
Celem było stworzenie klarownych i spójnych wytycznych dla wszystkich projektów marketingowych – materiałów brandingowych, drukowanych i do komunikacji online, a w efekcie skuteczne budowanie marki.
Jak działaliśmy?
Na pierwszym etapie, przeprowadziliśmy wywiady z kluczowymi osobami w spółkach (na różnych szczeblach), przeprowadziliśmy analizę konkurencji, a także wizerunku grupy. Wnioski z zebranych informacji pozwoliły nam zarekomendować wspólną identyfikację wizualną: spójną, nowoczesną, oddającą silny charakter grupy. Na tej podstawie stworzyliśmy konkretne projekty materiałów marketingowych.
Jaki był efekt prac?
Brandbook - obszerny i szczegółowy system identyfikacji wizualnej:
-
Księgę znaku (wytyczne wykorzystywania z określeniem teł i pól ochronnych, kolory do komunikacji, wyróżniki)
-
Księga identyfikacji
-
Materiały firmowe (w tym projekty strony www, szablon prezentacji, papier firmowy, stopka e-mail, oznakowanie aut, odzieży, gadżetów itp.)